Gràcies Carles. El teu llegat restarà sempre a la trajectòria de la nostra fundació

carles canut

El passat 27 de setembre es va produir l’òbit de Carles Canut, director de la Fundació Romea per a les Arts Escèniques i director artístic del Teatre Romea. Canut ha estat un referent del món del teatre i ha estat dalt dels escenaris fins a l’últim moment. La Fundació Romea lamenta la seva pèrdua.

Carles Canut era des del 2006 el director de la Fundació Romea per a les Arts Escèniques, entitat privada sense ànim de lucre nascuda amb l’objectiu de promoure el sector de les arts escèniques a través d’activitats que fomentin, principalment, el debat i la reflexió al voltant del fet cultural i teatral, el suport a la nova dramatúrgia, la formació i la investigació de les arts escèniques.

Actor amb una extensa trajectòria d’èxit en el món de l’espectacle, que va prodigar-se en els àmbits del teatre, el cinema, el doblatge i també a la televisió. Com a gran coneixedor de la tradició teatral catalana, des de fa deu anys era assessor personal del Consell de Continguts de Grup Focus i membre del Comitè de Lectura de Nous Textos i Projectes de l’organització.

La seva relació amb el Teatre Romea es remuntava al 2000, any en què es va crear la Companyia del Teatre Romea. Sota la direcció artística de Calixto Bieito, Carles Canut va interpretar muntatges tan memorables com Macbeth de William Shakespeare amb direcció de Calixto Bieito (2002); La ópera de cuatro cuartos de Bertolt Brecht, amb direcció de Calixto Bieito (2002); Mestres antics de Thomas Bernhard, amb direcció de Xavier Albertí (2003); El rei Lear de William Shakespeare, amb direcció de Calixto Bieito (2004); Celebració de Thomas Vinterberg i Mogens Rukov, dirigit per Josep Galindo (2005); Peer Gynt d’Henrik Ibsen, dirigida per Calixto Bieito (2006); Plataforma de Michel Houellebecq, dirigit per Calixto Bieito (2006), i Tirant lo Blanc de Joanot Martorell, amb direcció de Calixto Bieito (2007), entre d’altres.

Un històric del teatre català: més de 7.000 funcions i un centenar de produccions teatrals
Des del 1963, any en què Carles Canut va debutar sobre les taules, l’actor i director d’escena va participar en més d’un centenar de produccions teatrals i va protagonitzar més de 7.000 funcions. Com a actor, els seus últims treballs van ser La taverna dels bufons de Martí Torras Mayrenis i Denise Duncan (Teatre Romea, 2016-2017); Les bruixes de Salem d’Arthur Miller (Grec 2016 Festival de Barcelona i Teatro Valle-Inclán CDN, 2017); La Sra. Oliver d’Iñaki Garz (2016); Sócrates. Juicio y muerte de un ciudadano de Mario Gas i Alberto Iglesias (Teatre Romea, 2015-2017); Sí, primer ministre d’Antony Jay i Jonathan Lynn (Teatre Condal, 2013); Burundanga, dirigida per Jordi Galceran i Jordi Casanovas (2012); Truca un inspector de J.B. Priestley (Teatre Goya, 2011) i La vida por delante de Romain Gary (Teatre Goya, 2009-2010).

La seva trajectòria sobre els escenaris va ser reconeguda amb diversos guardons, com la Creu de Sant Jordi de la Generalitat de Catalunya (2016) i el Premi Max 2008 com a millor actor de repartiment per Plataforma (2006).
El seu llegat restarà sempre a la trajectòria de la nostra Fundació. Gràcies, Carles.