Jaime Serra

Activitats de Jaime Serra

Jaime Serra

Artista multidisciplinari i periodista

Jaime Serra Palou (Mollerussa, 1964) és un artista i periodista català.

Darrerament la seva activitat se situa entre el periodisme i les pràctiques artístiques mitjançant l’ús de la infografia com a eina i les dades com a matèria primera. Combina les exposicions en espais d’art contemporani amb la publicació regular, d’aquestes mateixes propostes adaptades a formats editorials, en mitjans de masses com La Vanguardia (diari del qual va ser columnista i director d’Infografia i Il·lustració entre 2007 i 2018) i el setmanari francès Courier International. Col·laborador als principals diaris i mitjans de tot el món, el seu període en el diari argentí Clarín (1995/2001) és reconegut com una revolució en el llenguatge infogràfic, tant pels criteris estètics com per l’ampliació de les temàtiques considerades pròpies del gènere.

El seu treball ha estat exposat a museus i centres artístics de rellevància a nombrosos
països com el MIT Museum, de Boston; el Centre de Cultura Digital de Ciutat de Mèxic; Centre Cultural Metropolità de Quito, Equador; l’ ArtScience Museum de Singapur; Somerset House de Londres; Fundació Telefónica de Buenos Aires; Fundació Telefónica, Madrid, Espanya; Centre d’Art Arts Santa Mònica i CCCB a Barcelona, National Geographic Society Gallery, Washington, EUA Ha estat reconegut amb més d’un centenar de premis i distincions, entre les quals com “L’ infografista més influent del món en el període 1992/2012” per la Society For News Design, la major i més prestigiosa organització mundial de periodisme visual.