Marià Llop

Activitats de Marià Llop

Marià Llop

Autor i director

Creador escènic empordanès, s’inicia en el món de les arts escèniques de petit estudiant piano i solfeig, i particpant al grup de Grallers de la ciutat de Figueres. Un any després d’endinsar-se en el món teatral a l’Aula de Teatre de la Ciutat, cursa el Batxillerat Escènic, que el fa decidir decantar la seva carrera professonal cap al món de l’Intepretació. Participa als Pastorets de Figueres i crea la companyia de teatre amateur A Mossegades que més endavant esdevindrpa entitat dinamitzadora de l’oci teatral entre els joves de la ciutrat.

Comença els seus estudis superiors en Art Dramàtic a EÒLIA l’any 2012, on s’especialitza en Interpretació Musical, i a la vegda cursa assignatures de Dramatúrgia i Direcció amb professors com Pablo Ley, Carlota Subirós, Víctor Molina, Sandra Monclús, Jordi Prat i Coll, Núria Legarda, Anna Rosa Cisquella.

Alhora amplia la seva formació en Procediment Actoral, amb Javier Daulte i Sandra Monclús, a la Sala Becket i a l’Estudi Laura Jou.

Amplia els seus conaixements en moviment amb el Col·lectiu Big Bouncers

Ha treballat com a actor i cantant en el Musical Nevares, estrenat al Festival Grec 2014, i és mebre de la companyia de Teatre i Animació Infantil País de Xauxa des de l’any 2011, on esten inmersos en la creació d’un nou espectacle i la gravació d’un nou CD. Forma part del grup de recerca de noves formes de participació del públic amb Esther Pallejà i Lucila Teste, i ha col·laborat en diferents projectes i companyies com Drakònia, EL CDR de l’Home dels Nassos.

Com a dramaturg i director, crea una adptació musical amb la companyia Com un llum: La venedora de llumins, un escalt de llum a tres veus., i dins del cicle de Creadors Emergents de l’Empordà La dona que donava menjar als coloms. Amb la companyia A Mossegades anteriorment havia escrit i dirigit PastorSEX, guanyadora al millor text als Premios Buero de Teatro Joven 2012, i l’adaptació de l’obra de Federico Garcia Lorca El exorcismo de Yerma.

Ha estat convidat com a director a la jam session teatral Assajar és de Covards del gener de 2018, al Tantarantana.

Actualment és docent a l’espai de formació La Nau Oliva, i a l’Aula de Teatre de Figueres, on a més, s’encarrega de la dinamització dels públics de la ciutat, compaginant aquesta feina amb la producciuó de l’espectacler LLANÇAMENT de la companyia la Llarga i futurs projectes amb Com un Llum, on presentaran un espectacle de carrer a l’Estiu de 2018. A més, amplia els seus estudis tèorics a la UOC amb assignatures d’Estètica i Teoria de l’Art.