Toni Sevilla

Actor

Toni Sevilla

Actor

Toni Sevilla i Gibert neix el 25 de març de 1949 en el barri barceloní de Poblenou. Comença la seva carrera d’actor amb el grup de manyaga Rodamons i participa en altres projectes, com Les Troianes, dirigida per Joan Lluís Bozzo, amb el Grup d’Estudis Teatrals de la Universitat Autònoma de Barcelona. És llicenciat en Art Dramàtic per l’Institut del Teatre de Barcelona i cofundador del Teatre Lliure, on va invertir vuit  anys de la seva trajectòria. En 1995 va rebre de l’Associació d’Actors i Directors de Catalunya el premi al millor actor pel seu paper en l’obra El diari d’Anna Frank, dirigida per Tamzin Townsend.

També és actor i director de doblatge. Al costat d’altres socis va posar en marxa, a principis dels anys noranta, l’estudi de doblatge Triveu. Va viure uns anys a Madrid mentre rodava la sèrie d’Antena 3 Policies, sovint a peu de carrer.

En aquest Variacions de la vida d’un actor, la seva autobiografia per al Taller de la Memòria de la Fundació AISGE, es detallen totes les obres de teatre en què ha participat, així com els seus treballs en cinema i televisió. Avancem ara en primícia la versió en audiollibre del text. El volum bilingüe, amb l’àudio inserit en una memòria USB, es presentarà en un teatre barceloní al començament d’aquesta tardor de 2020.