Joana Preiss

Actriu, directora, cantant i intèrpret

Joana Preiss

Actriu, directora, cantant i intèrpret

És actriu, directora, cantant i intèrpret francesa. Formada en can clàssic i música contemporània i actua regularment en concerts. L’any 1998 va fundar el duo experimental “White Tahina” juntament amb Vicent Epplay. A més també ha creat “Performances Uniques” a partir de composicions improvisades en les quals utilitza la seva veu com a instrument, a vegades a cappella, fent servir a l’hora obres de teatre o col·laborant amb músics. Ha actuat a la Fundació Cartier, en la galeria d’art Kamel Mennour, l’espai cultural Louis Vuitton de París i el Castell Sforzesco a Milà, entre d’altres. Coneguda per París, je t’aime (2006), Crudo (2016) i Dans Paris (2006).

L’any 2011 va dirigir la seva primera pel·lícula anomenada Sibérie, una barreja d’art documental i autoficció. Ha presentat diversos dels curtmetratges que ha dirigit a festivals com al Festival de Cannes l’any 2013. Ha protagonitzat diverses pel·lícules de Cristophe Honoré (Ma mére, 2004), Olivier Assaas (Clean, 2004), de Pascal Rambert (Gilgamesh/Antoine & Cleopatre, etc.), entre d’altres. També ha actuat a l’escenari en els espectacles d’Antonie Barraud, Eleanor Weber, Ugo Rondinone i Celeste Boursier Mugenot. Actualment, treballa en la seva pròxima pel·lícula d’art-documental-ficció, relacionada amb el món de toreig, i al musical The Moon de MaisonDalhBonnema.

Activitats de Joana Preiss

La Traducció

Dilluns 18 de setembre de 2023, 19:00 Teatre Romea

Obra escrita i interpretada per Joana Preiss (actriu, directora i cantant) amb Enric Llort (actor) i la col.laboració de l'artista Eva Jospin amb la seva obra "Côté cour côté jardin" Fotografia: Marian Adreani - (Idioma Castellà)