DIÀLEGS DE CARMELITES (IX Cicle de lectures dramatitzades)

Amb
MUGUET FRANC ACTRIU
ANNA GÜELL ACTRIU
ROSA RENOM ACTRIU
FINA RIUS ACTRIU
BÀRBARA ROIG ACTRIU
ARMAND VILLEN ACTOR
HÈCTOR MELINAS DIRECTOR
Dilluns 26 de juliol de 2021, 19:00
Teatre Romea com arribar

Galeria

Descripció

Títol: Diàlegs de Carmelites

Autor: Georges Bernanos (París, 1888 – Neuilly-sur-Seine, 1948)

Traduïda del francès al català per Gabriel Bas (publicada l’abril de 1964 al núm. 3 de la col·lecció Blanquerna, dins la col·lecció Llibres a l’abast, d’Edicions 62)

Sinopsi: En plena Revolució Francesa, després d’un assalt al seu carruatge, la jove filla del Marquès de la Force decideix d’entrar al Carmel de Compiègne per passar desapercebuda i aprendre, entre companyes, a no tenir por del món. Dins del monestir, Blanca de la Force es trobarà amb un grup de dones que si bé tenen visions de l’existència prou oposades entre elles, decideixen de deixar de banda les seves diferències davant d’una litúrgia que no només les uneix, sinó que els permet d’enfrontar-se plegades a les adversitats a què els temps convulsos les condueixen i davant les quals Blanca ha de decidir entre acceptar els vots promesos i acompanyar les Carmelites fins al final, o bé retornar com a ciutadana a un món que vol guillotinar-la per la seva naixença.

Estrena mundial al Théâtre Hébertot de París el 23 de maig de 1952.

Estrena a Espanya al Teatro Español de Madrid el 16 de març de 1954.

No estrenada a Catalunya.