Teresa Urroz

Actriu

Teresa Urroz

Actriu

Solubles Teresa va ser la primera gran aportació de Teresa Urroz a l’escena catalana. Aquesta creadora escènica barcelonina va posar en marxa en 1989 aquesta companyia pròpia de cabaret còmic, que li ha servit per a vehicular nombrosos espectacles unipersonals, encara que el rostre de Urroz també resultarà molt familiar entre els aficionats que hagin freqüentat en aquestes dècades el Teatre Nacional de Catalunya o la Sala Beckett, gairebé sempre amb propostes de dramatúrgia contemporània.
Urroz sempre s’ha escorat més cap a la comèdia en les seves facetes televisives i en curtmetratges, mentre que com a directora ha destacat per posar el focus en la recerca i la temàtica de gènere. A més, des de fa nou anys codirigeix el Projecte Forassenyades, consagrat a les relacions entre la dona, el teatre i la salut. És autora del llibre Les humoristes i pertany a l’Associació de Creadores Escèniques Projecte Vaca. En la seva autobiografia hi ha ocasió de gaudir d’altres facetes menys difoses però igualment interessants, com la seva aproximació a la poesia. “Quan el cos deixa de sagnar, els cabells es vesteixen de llum”, li escoltem en uns versos dedicats a l’esplendor de la maduresa femenina.