Disseccionar una falsificació

Amb
Mireia Hernández Perita cal·ligràfica, tècnica en anàlisi documental i lingüista forense.
Dilluns 17 de febrer de 2020, 19:00
Teatre Romea com arribar

Vídeos

Galeria

Descripció

Mireia Hernández, perita cal·ligràfica, tècnica en anàlisi documental i lingüista forense, ha consagrat la seva vida professional a revelar les falsificacions, plagis i apropiacions en el món de l’art. “Disseccionar una falsificació“ ens mostrarà com es descobreix una falsificació i com es desemmascara l’engany del que cerca donar-nos gat per llebre.

Entro a una estança amb quadres.
Soc a casa del Sr. Fuster, un col·leccionista molt famós de Barcelona, que es creu que té una pinacoteca a l’alçada del MNAC o del Prado, perquè diu que posseeix un Kandinsky, un Rotko, un Dalí, un Cezanne, un Monet, un Renoir, un Picasso i, per descomptat, una col·lecció immensa de pintura catalana…
A mesura que vaig deixant la cartera i el maletí sobre la taula vaig presentant-me i parlant amb el públic (trec l’ordinador, la càmera de fotos, les lupes, el microscopi, els regles, la làmpada ultraviolada, un pinzell…, el que normalment utilitzo per treballar, em poso la bata i els guants).

Després de presentar-me, rebo una trucada de telèfon que suposadament és del client, que em diu que es retardarà una mica, i aquesta és l’excusa per continuar parlant amb el públic.
Aprofito l’ocasió per introduir el tema de la falsificació i l’originalitat.
Busco entre el públic el restaurador, el galerista i l’especialista, persones clau en qualsevol procés d’expertització, anècdota que em serveix per introduir com és el procés d’expertització d’una obra d’art, previ moltes vegades a la presentació de l’obra a l’expert.
A propòsit de Picasso, faig una semblança de l’artista, sobre la seva personalitat i la genialitat de la seva pintura.