Anuari cultural 2019

Ramón Vendrell Periodista
Dilluns 16 de desembre de 2019, 19:00
Teatre Romea com arribar

Anuari cultural 2019. Reflex de l’aportació artística a Catalunya.

Aquesta convocvatòria de la Fundació Romea fou per a establir quines han estat les iniciatives culturals més rellevants a Catalunya. Es tracta de destacar en la gran oferta cultural de Catalunya les obres literàries, teatrals, musicals, expositives o intel·lectuals, que han estat claus per entendre la complexitat del món en què estem vivint. Un llibre, una obra teatral, un espectacle de dansa, un concert musical, un cicle de conferències, una exposició d’art contemporani o un film és suficient per contribuir a canviar la nostra mirada de la realitat i ampliar el seu camp d’interpretacions. No es tracta només de valorar les obres sobre la base de la seva contribució social sinó també de destacar aquelles que, al marge del consens social, polític i cultural, han estat capaces d’accentuar les nostres contradiccions.

Un anuari és una mena d’inventari on s’aixeca l’acta de l’ocorregut durant un període concret de temps. No fa molts anys els anuaris de 1990 al 2000 representaven un lloc comú, un aggiornamento tant cultural com polític o social que permetia als lectors recordar, reflexionar i sorprendre’s de la gran quantitat d’esdeveniments que s’havien celebrat en tan sols un any, en els quals directament o indirectament podien sentir-se partícips.

L’anuari 2019 de la cultura que avui realitzarem al teatre Romea ens permetrà ordenar, observar, determinar, i valorar la fortalesa de l’oferta cultural que avui es viu a Barcelona. I per a això hem convidat a participar a periodistes culturals que amb les seves informacions i valoracions s’han convertit en prescriptors del que esdevé culturalment a la ciutat.